Gullmeglere 2019

  • Av: Svein Strømnes
  • 24. mai 2019
  • Nyheter

I år var det veldig mange gode bidrag til Gullmegler-konkurransen. De beste bidragene stakk av med plakett, blomster og trampeklapp fra bankettsalen i Molde.

Kategori: Beste salgsoppgave/presentasjon/nettside for brukt bolig/fritidsbolig

Gullmegler 2019: Boa Eiendomsmegling Oslo Vest AS v/ Eiendomsmegler MNEF Tommy Friestad (for markedsføring av enebolig i Solveien 27 D, Oslo)

Juryens begrunnelse: Her har megler evnet å forsterke følelsen kjøperne av denne boligen skal kjenne på – hvordan det er å leve med den utsikten og lyset som slår gjennom et eksklusivt interiør i en eksklusiv bolig på en eksklusiv adresse. Tydelig konsept med høy produksjonsverdi og kvalitet på både foto og film gjør denne klassiske presentasjonen til en vinner.

Nominert og diplom til: W Eiendomsmegling AS, avdeling Bergen v/Eiendomsmeglerfullmektig MNEF Benjamin Bødtker (for markedsføring av leilighet i Pavels vei 18, Bergen)

Juryens begrunnelse: En presentasjon av en relativt enkel bolig, men med avanserte løsninger: 360 graders interaktiv visning av bolig som visualiserer potensiale ved oppussing, samt teaserfilm og en overraskende god fysisk permløsning med sider som legger seg flatt, er i sum en meget sterk nominasjon i år.

Nominert og diplom til: Boa Eiendomsmegling Oslo Vest AS v/ Eiendomsmegler MNEF Tommy Friestad (for markedsføring av enebolig i Hjemliveien 19, Oslo)

Juryens begrunnelse: Ofte er én ting nok til å huske en bolig. I dette tilfellet var det 19-tallet på boligens fasade, som ble håndverksmessig gjenskapt på forsiden av prospektet. En sjarmerende detalj, som demonstrerer personlig oppmerksomhet og skreddersøm og gir besøkende på visning en følelse av å ta med en bit av boligen hjem, sammen med et ellers lekkert utført prospekt.

Kategori: Beste salgsoppgave/presentasjon/nettside for ny prosjektert bolig/fritidsbolig

Gullmegler 2019: Boa Eiendomsmegling Oslo Vest AS v/ Eiendomsmegler MNEF Tommy Friestad (for markedsføring av prosjektet Levahn Mek. i  Oslo)

Juryens begrunnelse: Her har vi en usedvanlig lekkert gjennomført presentasjon. Med et konsept og et grafisk uttrykk som fanger essensen av historien og fremtiden på adressen, og med tilpasset markedsføring, er resultatet helstøpt. Konseptet visualiserer en variasjon av muligheter med en detaljfokus som ikke står tilbake for noe, med 3D-visninger og fysisk materiell laget av materialene som er brukt i prosjektet. En soleklar vinner.

Nominert og diplom til: Eiendomsmegler 1 Fjellmegleren, Geilo v/Eiendomsmegler MNEF Christian Haatuft (for markedsføring av prosjektet Slaatta Alpin,  Geilo)

Juryens begrunnelse: På overflaten gir dette prospektet assosiasjoner til fashion og en livsstil som treffer målgruppen godt. Under overflaten er det imidlertid mer substans. Med delikate tegninger og relevant innhold med innblikk i virket til både samarbeidspartnere og arkitekten bak prosjektet, bidrar denne presentasjonen antageligvis til en stigende kjøpelyst hjemme hos målgruppen, der den ligger på stuebordet.

Kategori: Årets «stunt» – mest kreative og relevante tiltak for å vekke oppmerksomhet (og derigjennom bygge merkevare)

Gullmegler 2019: Boligmegleren AS, Kristiansand v/Eiendomsmegler MNEF Lasse Marcussen (for Barcelona-kampanje filmet på Bystranda)

Juryens begrunnelse: Med minimalt budsjett har megler her truffet blink med å skaffe seg positiv oppmerksomhet med gode resultater. Med en sjarmerende film bød de på seg selv og annonserte at én tilfeldig utvalgt oppdragsgiver fikk en tur til Barcelona ved overtagelse, mens de rengjorde boligen. Like enkelt som det var nyttig, var lokkemiddelet en relevant premie som direkte motiverer til kjøp av meglertjeneste.

Nominert og diplom til: Aktiv Eiendomsmegling Carl Berners plass, Oslo
v/ Eiendomsmegler MNEF Marius Aasen (for arrangementet «Barnas dag» på Frydenberg i Oslo)

Juryens begrunnelse: Et gjennomført arrangement som traff kjernemålgruppen – småbarnsfamilier – med masse aktiviteter for store og små. En flott måte å gjøre noe for lokalmiljøet og bygge relasjoner på, og som ga gode resultater med hele 11 nye oppdrag.

Nominert og diplom til: Webmegling AS, Førde v/Eiendomsmegler MNEF Pål Anders Kårstad (for Norges første selvbetjente meglerkontor)

Juryens begrunnelse: Et selvbetjent ‘pop-up’ meglerkontor på et kjøpesenter vekker både oppsikt og blir fort noe folk snakker om. Og ikke minst, er det en uforpliktende og uformell ny måte å komme i kontakt med kunder på, der kunden i komfortable omgivelser gjennom en innovativ teknisk løsning ikke bare kan komme i kontakt med megler, men også inngå oppdrag gjennom bankID.

Kategori: Beste produktutvikling innen nyttetjenester for eiendomsmeglere

Gullmegler 2019: Eiendomsmegler Krogsveen AS, Fornebu
v/Eiendomsmegler MNEF Andreas Ekern Villand (for konseptet «Krogsveen Pluss»)

Juryens begrunnelse: Gjennom et sett med tilleggstjenester praktisk talt alle selgere og kjøpere har behov for. Megler har produktifisert disse tjenestene og gjort prosessen med vaskehjelp, mellomlagring og flytting prosessen sømløs, trygg og enkel. En opplagt nytteverdi, proft gjennomført.

Nominert og diplom til: Nordvik Eiendomsmegling, Oslo v/Eiendomsmegler MNEF Kine-Cecilie Grimsmo (for Appen Nordvik Bolig)

Juryens begrunnelse: Det er ikke vanskelig å finne pris- og salgsstatistikk i et område i dag. Men det å bruke AR-teknologi ute i det fysiske rom for å innhente dataen, er ikke bare en fin gimmick, men også et smart grep der man tar mobil adferd på alvor for folk som er på farta og senker terskelen for å finne svar, kun ved hjelp av mobilkameraet og et tastetrykk. Innovativt, lekent og seriøst på samme tid.

Kategori: Det mest omdømmefremmende tiltaket gjennom året

Gullmegler 2019: Eie Eiendomsmegling, Oslo v/Eiendomsmegler MNEF Mariell Hernandez Berg (for krav om doble etterutdanningstimer for alle meglere i kjeden i 2018/2019)

Juryens begrunnelse: For en bransje som til tider møter utfordringer i media og i samfunnet generelt når det gjelder tillit og troverdighet, er arbeidet med å motbevise skeptikere og endre holdninger en kontinuerlig innsats. At man evner å gjennomføre tiltak som faktisk forsterker det faglige fundamentet, er gode bevis og utviser en holdning og respekt for kundene som er gull verdt.

Nominert og diplom til: Eiendomsmegler Krogsveen AS, avd. Bamble
v/ Eiendomsmegler MNEF Henrik Tangen (for årlig pepperkakeauksjon til inntekt for Sykehusklovnene, øremerket Telemark)

Juryens begrunnelse: At tradisjonen med å fasilitere en auksjon der lokalmiljøet blir invitert til å bidra med pepperkakehus går helt tilbake til 2005, viser et ektefølt engasjement som bygger troverdighet og lojalitet, noe det tar tid å oppnå. Respekt.

Print Friendly, PDF & Email