NEF lanserer nye forbrukernettsider – sjekk dine opplysninger

På NEFs nye forbrukernettsider presenterer vi NEFs medlemmer. Nå kan du sjekke at dine opplysninger er riktige.

Med rundt 20.000 lesere i måneden har NEFs forbrukernettsider blitt en stor suksess. For å ta suksessen et skritt videre flyttes nå alle forbrukersidene over til et eget nettsted: Bolig360.no.

-Det har noen ganger vært litt vanskelig å skille fagstoff fra forbrukerstoff på NEF.no. Samtidig vet vi at mange forbrukere har stor nytte av sidene våre. Derfor flytter vi nå forbrukersidene til Bolig360.no. Der har alt stoffet rendyrket forbrukervinkling, samtidig som det er tydelig at NEF er avsender, sier forbrukerådgiver Carsten Pihl.

Sidene lanseres i uke 46, men er tilgjengelig allerede nå, og vil etterhvert denne uken dukke opp når forbrukerne søker etter boligrelatert stoff på Google.

Finner MNEF-meglere der man bor

En av de nye tingene på Bolig360 er en oversikt over NEF-medlemmer og hvor de holder til. Dermed kan forbrukere lettere finne eiendomsmeglere som bærer «MNEF»-tittelen. Oversikten vil bli markedsført på de ulike sidene som forbrukerne kommer til, slik at de alltid blir minnet på at man kan finne gode eiendomsmeglere MNEF på Bolig360.

Der du bor: Hvilke NEF-meglere finner du i nærheten der du bor? Det viser NEFs oversikt.

Oversikten er kartbasert, og vi viser hvilke eiendomsmeglere som holder til hvor. Bruker man mobiltelefon vil kartet automatisk være sentrert der man bor. I tillegg kan man søke på sted eller på etternavn for å finne spesifikke eiendomsmeglere.

 

Presenterer medlemmene

Medlemmene blir presentert med navn, bilde (hvis man har lagt det inn), arbeidsgiver, tittel og kontaktinfo. Dataene som presenteres er de dataene du ser på «Min side» på NEF.no.

Bilde, tittel og info: Vi bruker styrets nestleder som eksempel på hvordan det ser ut når bilde, tittel og info er lagt inn.

I tillegg er det programmert knapper på hvert «kort» slik at forbrukerne kan trykke på «ring meg» og man ringer direkte fra mobilen, eller «send epost» og man åpner mobilen (eller PC-ens) epostprogram.

For de medlemmene som har lagt inn lenke til personlig side hos arbeidsgiveren, er det også en knapp som kan trykkes på for å komme rett til denne siden. Se illustrasjonen over.

Med andre ord er alt lagt til rette for at forbrukerne fort kan komme i kontakt med medlemmene.

Etter at vi i NEF åpnet for personlig innlogging på «Min side» tidligere i høst har mange medlemmer vært inne og lagt inn bilde og ekstra informasjon som tittel og lenke til side hos arbeidsgiveren.

De som ikke har gjort dtete ennå kan  logge seg inn på «Min side» nå for å legge inn dette, slik at det er klart til sidene lanseres. Innloggingsinformasjonen er sendt ut i egen e-post.

Merk også at endringene du gjør først blir synlige dagen etterpå, alle data synkroniseres hver natt.

Flere adresser?

Adressen som presenteres i kartet er gateadressen til kontoret der man arbeider. Vi vet at noen har flere arbeidssteder, for eksempel i filialer noen ganger i uken. Dette har vi dessverre ikke mulighet til å vise. Her er det lurt å velge der man er oftest.

Flere på samme adresse

Det er kontoradressene som vises i kartet, og mange steder er det flere NEF-medlemmer på samme kontor. Når man trykker på pilen som viser kontoret vil alle NEF-medlemmene ved kontoret vises. Rekkefølgen er random, og vil endres for hver gang man er inne på siden.

Bare NEF-medlemmer

Oversikten på NEFs forbrukersider er naturlig nok bare for NEF-medlemmer. Ønsker man å komme med på oversikten kan man gjøre det ved å melde seg inn i NEF.

Ønsker du ikke å stå i oversikten?

Noen ønsker kanskje ikke å stå i oversikten, for eksempel fordi man arbeider på oppgjør, annen backoffice, arbeider med eiendomsutvikling eller lignende. Da kan man logge seg inn på «Min side» og på profilsiden huke bort at man skal vises i Eiendomsmegleroversikten.

Spørsmål og forslag?

Forbrukersidene Bolig360 er stadig under utvikling. Vi ønsker derfor gjerne tilbakemeldinger fra dere om forslag til forbedringer. Ta kontakt med redaktør Svein Strømnes.

NEF på kartet

Kontakt oss

Norges Eiendomsmeglerforbund
Parkveien 55
0256 Oslo

Telefon: 22 54 20 80
Forbrukertlf.: 4000 0102
E-post: firmapost@nef.no
Ansatte: Se ansatte i NEF
Pressekontakter: Se oversikt

Still spørsmål til Forbrukerrådgiveren!

RSS Ledige stillinger

  • En feil oppstod, som antagelig betyr at strømmen er nede. Prøv igjen senere.

Viktig når du redigerer profilen:

Her kan du deler av profilen din og legge til informasjon om deg. Du kan også endre passord for innlogging til Min NEF.

Her er noen små kommentarer knyttet til feltene:

Bilde: Last opp for å vises på "Finn eiendomsmegler" på NEFs forbrukersider.

Vises på Finn eiendomsmegler: Kryss av her for at du vises i eiendomsmegleroversikten for bolig/fritidsboliger på NEFs forbrukersider. (Vil være aktuelt for de fleste, men kanskje ikke for de som kun jobber administrativt, med oppgjør eller med næring.

Tittel: Velg en av våre forhåndsutfylte, eller velg "Annet" for å skrive inn egen tittel.
NB: Du skriver inn tittelen i linjen under der det står "Annet". Husk "MNEF" til slutt!

Profilsidelink: Legg inn lenken til din kontakt-/profilside hos din arbeidsgiver. Denne lenken vil vises i "Finn eiendomsmegler" på NEFs forbrukersider, slik at forbrukere kan lese mer om deg.

Andre endringer gjøres av NEF sekretariat. Send oss en epost: firmapost@nef.no