NEFs forbrukerrådgiver i bolighandelen

  • Av: Carsten Pihl
  • 11. mai 2018
  • Håndbok

Hva er NEFs forbrukerrådgiver?

NEFs forbrukerrådgiver for bolighandelen skal informere og veilede boligkjøpere og boligselgere i bolighandelen. Forbrukerrådgiveren gjør dette gjennom å svare på spørsmål fra forbrukere, skrive artikler om boligkjøp, boligsalg og eiendomsmegling, og ved å være aktiv i media. Forbrukerrådgiveren er også redaktør for NEFs forbrukernettsider Bolig360.no

Erfaringer og problemstillinger bringes videre til NEFs medlemmer gjennom artikler, kurs, foredrag mm. Forbrukerrådgiverens arbeid er underlagt en faglig instruks fra NEFs styre. (Se NEF.no)

Hvem er NEFs forbrukerrådgiver for bolighandelen?

Linda Klokk er NEFs forbrukerrådgiver for bolighandelen. Hun er utdannet jurist, og har både jobbet som advokat og eiendomsmegler.

Når og hvor?

Forbrukere kan ringe på telefon: 4000 01 02, tirsdag, onsdag og torsdag mellom klokken 10.00 og klokken 14.00. Tjenesten er gratis for forbrukere. Det går også an å sende inn spørsmål på nef.no/forbruker.

Hva svarer forbrukerrådgiveren på?

  • Forbrukerrådgiveren svarer på spørsmål knyttet til:
  • Kjøp og salg av bolig
  • Feil og mangler ved boligen
  • Eiendomsmeglerens plikter og ansvar
  • Forbrukerrådgiveren gir råd på selvstendig og uavhengig basis
  • Forbrukerrådgiveren forteller ikke eiendomsmeglere hvem som har tatt kontakt med ham

For meglere:

Får du en henvendelse om at «forbrukerrådgiveren har sagt…», og du synes dette høres rart ut? Ta kontakt! Det kan for eksempel hende at problemstilling eller svar er referert uriktig på veien!

Ta da kontakt direkte: linda@nef.no eller tlf. 90 74 06 12.

 

Print Friendly, PDF & Email

NEF på kartet

Kontakt oss

Norges Eiendomsmeglerforbund
Apotekergata 10
0180 Oslo

Telefon: 22 54 20 80
E-post: firmapost@nef.no
Ansatte: Se ansatte i NEF
Pressekontakter: Se oversikt

RSS Ledige stillinger

  • En feil oppstod, som antagelig betyr at strømmen er nede. Prøv igjen senere.

Viktig når du redigerer profilen:

Her kan du deler av profilen din og legge til informasjon om deg. Du kan også endre passord for innlogging til Min NEF.

Her er noen små kommentarer knyttet til feltene:

Bilde: Last opp for å vises på "Finn eiendomsmegler" på NEFs forbrukersider.

Vises på Finn eiendomsmegler: Kryss av her for at du vises i eiendomsmegleroversikten for bolig/fritidsboliger på NEFs forbrukersider. (Vil være aktuelt for de fleste, men kanskje ikke for de som kun jobber administrativt, med oppgjør eller med næring.

Tittel: Velg en av våre forhåndsutfylte, eller velg "Annet" for å skrive inn egen tittel.
NB: Du skriver inn tittelen i linjen under der det står "Annet". Husk "MNEF" til slutt!

Profilsidelink: Legg inn lenken til din kontakt-/profilside hos din arbeidsgiver. Denne lenken vil vises i "Finn eiendomsmegler" på NEFs forbrukersider, slik at forbrukere kan lese mer om deg.

Andre endringer gjøres av NEF sekretariat. Send oss en epost: firmapost@nef.no